אתם חושבים להחליף את דלת הכניסה. אך הפעם, במקום להסתפק בדלת לבנה חסינה מאש אתם רוצים להוסיף לחלל נוכחות מיוחדת. כזו שתחמיא למבנה כולו. במאמר זה אספנו עבורכם מספר רעיונות איך להתאים את סגנון הדלת לבית. לא רק מבחינת צבע אלא גם מבחינת שילוב של חומרי הגלם וטקסטורות שונות. המדריך המקוצר לבחירת דלתות כניסה לפניכם.

התאמה לסגנון האדריכלי

לאורך המאות האחרונות ראינו מגוון רחב של סגנונות אדכיאליים השולטים במבנה. אם נביט בבתים מלפני מאתיים שנה באירופה, נוכל להבחין שהם שונים לחלוטין מהסגנון הקלאסי של היום. כמו כן, בדקו את הבנייה המודרנית ותגלו סגנון חדש. רבים מסתובבים בתל אביב יפו כדי לבחון את סגנון הבאוהאוס שהיה נהוג לפני מספר עשורים בבנייה באזורים שונים בעולם. לכל אחד מסגנונות הבניה הללו תתאים דלת שונה לחלוטין. אם יש חישורים של מתכת על המבנה, כמובן שנרצה להשתמש באלמנט דומה המתכתב עימן. אם יש סט צבעים מיוחד – נשמור עליו גם בדלת ונבחר את אחד מהצבעים. בבית לבן, לא תמיד מומלץ להוסיף דלת לבנה. דווקא כדאי לשבור את הצבע ולבחור בגוון אחר.

איזה צבע לבחור?

כעת אנו מרחיבים על נושא הצבע. רובנו רוצים להפוך את הדלת לחלק נפרד מהמבנה. הן כדי להקל על עוברים ושבים לזהות מהיכן להכנס לבניין והן כדי להדגיש את היחודיות של הדלת. בבחירת הצבע כדאי לזהות שתי מגמות. אחת, שמירה על החום או הקור של ערכת הצבעים. למשל, בניין הצבוע בגוונים אפורים תכלכלים הוא בניין בגוונים קרים. שמירה על גוונים אלה ובחירה בצבע כחול כהה תוכל להתאים. בניגוד לכך, יש המעוניינים לשבור דווקא את ה"טמפרטורה" של הצבע. במיוחד בסגנון המודרני, בחירה של צבעים כתומים או אדומים, צבעים חמים, תוכל להשתלב מצוין.

מי שמתחבר לסגנון הקלאסי ומעוניין לשמור על המראה המהודק, עשוי להעדיף דווקא גוונים סולידיים יותר, שמשתלבים עם כל צבע. הם יעדיפו דלת אפורה, לבנה, שחורה או חומה. אז איך להתאים את סגנון הדלת לבית גם מבחינת הצבע? פשוט נסו מספר צבעים שונים וגלו איזה מתאים לכם יותר מכל.

איך להתאים את סגנון הדלת לבית מבחינת חומרי הגלם?

חומרי הגלם המשתמשים לעיצוב של דלתות כניסה מגוונים מאוד. אתם יכולים להשתמש בפלדה או עץ, שילוב של מתכות ואפילו זכוכית שקופה או חלבית. כיום, תוכלו למצוא אצלנו עיצובים מכל אותם חומרי גלם שתוכננו בקפידה.

לסיכום, אם אינכם יודעים כיצד לבחור את הדלת המתאימה ביותר, מומלץ להיעזר בשירותיו של אדריכל או מעצב פנים. אתם גם יכולים לקבל השראה מהתמונות השונות שלנו באתר בקטלוגים המקוונים ולבחור את הדלת שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button דילוג לתוכן