אתם רוצים לבחור דלת כניסה מעץ או מתכת, אך לא ממש יודעים את ההבדל. במאמר זה נדון בהרחבה בנושא ותגלו את כל ההבדלים ואיזו דלת כדאי לכם לבחור. בחברת אלידור דלתות אנו מתמחים בדלתות עשויות ממתכת, ובמיוחד מפלדה. זאת, בשל כל הסיבות הכתובות במאמר זה. תוכלו לקרוא אודותינו בהרחבה בעמוד הזה.

מה ההבדלים הראשיים בין מתכת לעץ?

כדי לעמוד על ההבדלים בין דלת כניסה ממתכת לדלת עץ, חשוב להבין קודם כל את ההבדלים בין חומרי הגלם הללו באופן כללי. עץ, הוא חומר טבעי המגיע כמובן מעצים שגדלים בארץ וברחבי העולם. הם עוברים תהליכים שונים שנועדו להקנות להם עמידות גבוהה יותר. אך עם זאת, הם עדיין רגישים מאוד לפגעי הזמן.

זאת, בניגוד למתכות שהם חומר שנובע אמנם מהאדמה, אך עובר תהליכים רבים של חיבור סגסוגות שונות (מספר סוגי מתכות). כך, נוצרה למשל הפלדה העמידה במיוחד, שכוללת שלל חומרים שמקשים מאוד על פורצים לפתוח את הדלת אם היא עשויה מחומר זה.

לכן קל לראות מתי דלת כניסה מעץ או מתכת יתאימו לכם.

דלת כניסה מעץ ומתכת – מה מבחינת בידוד?

הן דלתות עץ והן דלתות העשויות ממתכת זקוקות לשכבת בידוד נוספת כדי להעניק לכן תכונות שונות. למשל, בידוד טמפרטורה או בידוד קול (אקוסטי). כאשר מתכננים דלת פלדה, למעשה שתי השכבות החיצוניות, בתוך הבית ובשטח החוץ, עשויות מיריעות פלדה. ביניהן, מוטמן חומר בידוד שמעניק לדלת את יתרונותיה.

דלתות עץ, לעומת זאת, יכולות להיות עשויות מחומר מעובד או מעץ מלא טבעי. העץ המלא כן כולל בידוד מסויים מחום וקור, אך הוא אינו מגיע לרמה הגבוהה של חומרי בידוד מקצועיים.
כך, כאשר מחליטים איזו דלת לבחור, נמליץ כמובן על דלת שעברה מראש טיפול ונוסף לה חומר מבודד.

צבע הדלת

עוד הבדל שחשוב לעמוד עליו הוא טכניקת הצביעה של הדלת. את דלתות המתכת או הפלדה אפשר לצבוע בטכניקה המכונה "צביעה אלקטרו־סטטית". שיטה זו מצמידה את הצבע למתכת ולמעשה יוצרת מהם כמעט חומר אחיד.

כך הצבע נשאר לכל אורך חייה של הדלת כמעט. הוא פחות רגיש לנזקי מזג האוויר וכמובן גם בשילוב אבץ יכול להעניק הגנה מפני חלודה. ממש כמו ברזל מגולוון.

דלתות העץ, בניגוד לכך, נצבעות ממש כמו שצובעים קיר. אך, כמובן מדובר בצבעים עמידים יותר ובשכבה עבה.

אם יצא לכם לראות דלת ישנה לאחרונה, בוודאי ראיתם כי הצבע שלה התקלף. דלתות העץ אכן אינן עמידות כמו דלתות הפלדה, ולכן אנו מתמקדים אצלנו באלידור דווקא בחומר זה. תוכלו ליצור עימנו קשר ולגלות מדוע.

עוד הבדלים בין מתכת לעץ – העלות

ישנו שיקול נוסף שרבים לוקחים כאשר הם רוכשים דלתות כניסה. השיקול הכלכלי. דלתות מתכת עולות פעמים רבות יותר מדלתות עץ פשוטות. אך, כמובן שעשויות להיות גם דלתו עץ איכותיות ועבות שיהיו יקרות יותר מאלה העשויות ממתכת.

חשוב לזכור כי כאשר לקוחים בחשבון את השיקול עלות מול תועלת. גם פה מסתבר כי דלתות הפלדה הן המשתלמות ביותר. זאת, משום שהעמידות שלהן הופכת אותן להשקעה משתלמת לאורך שנים. אינכם צריכים להחליף את הדלת מדי עשור והיא נראית נפלא לאורך זמן.

ניתן גם לשלב בדלת זאת מגוון רחב של אלמנטים נוספים, כמו: צוהר זכוכית, סורגים בתוך ועל הדלת ואפילו הדפסות אומנותיות. כל זאת תוכלו לראות בעמודי הקטלוג השונים באתר.

לסיכום, אם אתם מחפשים דלתות איכותיות ומעוצבות עשויות ממתכת, תוכלו למצוא אותם אצלנו. לא בכדי, ספקים רבים מעדיפים לעבוד עם דלתות אלידור העמידות. החברה בנתה לעצמה לאורך השנים מוניטין של ייצור ישראלי איכותי, ברמת גימור גבוהה. כזו, שמתאימה לכל פרויקט בניה ברחבי הארץ או ברחבי העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button דילוג לתוכן