פעמים רבות אנו מתחבטים בשאלות כלליות. כמו, מה הדרך ההרמונית לעצב את הבית, היכן למקם כל פריט ריהוט או איך לשלב פריטים אסתטיים בבית. כאשר אנו חושבים על המונח אסתטיקה, אנו למעשה מתכוונים לשלל מאפיינים שנראים לנו כיפים. מדובר בשאלה מורכבת למעשה, שאפילו הפילוסוף אפלטון התייחס אליה והיא הפכה לתחום שלם בפילוסופיה במאה ה-19. במאמר זה לא נכנס לעומק לנושא של "מהי אסטתיקה" אלא רק ננסה לראות מאפיינים שמעניקים לדלתות את יחודן ויופין.

שימוש בחומרי גלם שונים

אחת הדרכים להפוך את הדלת למיוחדת ויפה הוא באמצעות שילוב של חומרי גלם שונים בדלת. למשל, בדלתות אלידור תגלו שילוב מנצח בין פלדה, אלומיניום, חומרים פלסטיים וכמובן גם זכוכית.

השילוב הזה מאפשר ליצור הרמוניה בין תכונות של חומרים כמו ברק, שקיפות ועמידות. כל זאת כדי להעניק לדלת מראה מתוחכם ומורכב יותר. כיום, על זכוכית למשל, אפשר ליצור הטבעות לייזר שונות ולהפוך את הדלת ליצירת אומנות של ממש. אם אתם תוהים מה הופך דלת לאסתטית, מספיק להציץ בקטלוג שלנו בחנות אלידור דלתות ולראות את כל האפשרויות השונות העומדות לרשותכם.

פרזול מרהיב

כולנו נוטים לשכוח כי בדלת יש עוד אלמנטים מלבד הבלוק שרואים. מדובר בידיות ואפילו במנעולים המותקנים עליה. כדי ליצור דלת אסתטית כדאי להשקיע מעט יותר בפרזול של הדלת. לקנות ידיות לדלת כניסה מרשימה. כך אתם יכולים ליהנות ממראה יוקרתי יותר. אם תשימו לב להבדלים בין הידיות השונות ואפילו המנעולים והחלקים סביב המנעול תגלו את ההבדל.

בנוסף, אם אתם בונים דלת לבית פרטי יש לכם יותר אפשרויות משום שניתן להתקין גם דלתות כפולות. נרחיב עליהן מעט.

דלתות כפולות מעוצבות

דלת כפולה היא האופציה המושלמת אם רוצים למסגר כניסה וליצור תחושת הוד. הכניסה הקדמית מורכבת לרוב משני לוחות פלדה גדולים, עם מאפיינים דקורטיביים כמו דפוס ועמודים משני הצדדים. הדלתות הכפולות מחולקות במרכז, כך שמחצית אחת מתנדנדת פנימה כדי לאפשר גישה ואילו השנייה מתנדנדת החוצה כדי למנוע מאנשים בחוץ להיכנס פנימה אך עדיין לתת לאור לזרוח דרכו.

תוכלו לראות דלתות אלה גם בבתי כנסת, בבתים מפוארים וכמובן גם במתחמי משרדים. את הדלתות אפשר להמשיך ולעצב באופן מיוחד המתאים לאופייכם.

צבעים שונים ומגוונים

דלתות פלדה משמשות לרוב לכניסות לבתים ולמבנים מסחריים. בדרך כלל יש להם מספר עיצובים וצבעים שונים.

ישנן דלתות פלדה המגיעות בצבעים רבים ושונים, כשהפופולרי ביותר הוא שחור ובז'. צבע הדלת לא חייב להתאים לצבע המבנה עליו היא מותקנת, אך חשוב לוודא שאם יש לכם מותג או מסר שאתם רוצים להעביר, צבע הדלת שלכם יעזור לעשות בדיוק את זה.

דלת פלדה עשויה לוחות מתכת, שלרוב צבועים. דלתות פלדה צבועות הפכו פופולריות למדי בימינו מכיוון שהן מספקות קנבס ריק ליצירתיות צבעונית ועיצובית. ראשית, צריך להיות מושג מה תהיה ערכת הצבעים. לאחר שהוחלט על ערכת הצבעים, ניתן להתאים לה את פלטת הצבעים. ישנן מספר טכניקות לצביעה. ההבדל העיקרי בין צבע לציפוי אבקה הוא שציפוי אבקה לעולם לא יתנתק בעוד שצבע יתחיל בסופו של דבר להתקלף כאשר נוגעים בו בידיים או באלמנטים טבעיים כמו גשם, אור שמש או רוח.

לסיכום, כפי שניתן לראות יש לא מעט אפשרויות לעיצוב יפה ואסתטי של הדלת. כך שלשאלה מה הופך דלת לאסתטית יש תשובות מרובות, שעשויות להיות שונות בין אדם לאדם. כל אחד מעדיף צבע וסגנון אחר, ולכן רצוי לקנות את הדלתות מחברה המתמחה בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button דילוג לתוכן