האלמנטים העיצוביים בכניסה למקום התפילה הם הראשונים שמעוררים בנו השראה לגבי האתר הקדוש. לכן, ישנה חשיבות עצומה ואף עניין מוסרי להשקיע משאבים בהידור ההיכל. יש לתת את הדעת על איכות חומרי הגלם וגם על הנושא הדקורטיבי. דלתות כפולות לבית כנסת צריכות להיות מהודרות, עמידות ואיכותיות. אמנם, בכל מבנה ראוי שתהיה "הקדמה" מפוארת. אך במקרה המדובר, ישנה חשיבות יתרה וצורך מהותי ניכר בהידור ויצירת מראה יוקרתי וקדוש.

חומרי הגלם מהם מייצרים דלתות כפולות לבתי כנסת

הפלדה מהווה את החומר האידיאלי לייצור הדלתות. על פי רוב, הן מיוצרת משתי ליבות פלדה. הליבה החיצונית והליבה הפנימית. הללו, מיוצרות מפלדה מגולוונת בעובי של 1.25 מ"מ.

כעת אתם בוודאי תוהים. עץ קל מאוד לצבוע, אך איך עושים זאת עם פלדה?
את תהליך הצביעה של יריעות הפלדה על הדלת מבצעים בתהליך הטמעה מיוחד הכולל ליטוש והחדרת הצבע לחומר הגלם. בהעדר התהליך המוקפד, עלולות להתגלות מעין קפיצות צבע אשר יגרמו עם הזמן ובהדרגה להתקלפות ולמראה מיושן.

כיצד מעצבים את הדלת?

לאחר תהליך הליטוש והחדרת הצבע, התוצר עובר לשלב החיבור הסופי עם הצבע בפרוצדורה של קלייה בטמפרטורות גבוהות. התוצאה היא רמת גימור גבוהה בהחלט והגנה מפני היווצרות של סדקים, או ליקויים כלשהם בצבעה של הדלת. ניתן יהיה לשלב בדלת אלמנטים של זכוכית על מנת ליצור מראה מהודר ומבריק יותר. כמו כן, ניתן ליצור מעין סורגים ולעצב אותם בצורות שונות על מנת ליצור עיטורים שמתכתבים ומבליטים את הערכים הדתיים. סמלים של שבטי ישראל, חנוכיה וסמלים יהודים נוספים אחרים הם בגדר אפשרות בהחלט.

כדאי לחשוב גם על הפרטים הקטנים

משדרגים את הדלת? מלבד המראה הייחודי והמפואר של הפלדה המעוצבת כאשר מתכננים חידוש דלתות, יש לה יתרונות נוספים. היתרון הטכני של הפלדה מתבטא בכך שמדובר על חומר מאסיבי וחזק במיוחד. לצד זאת, חשוב לציין שישנם פרמטרים טכניים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת. המנעולים, הידיות והאלמנטים הטכניים של הדלת כמו המעצור, העינית הטלסקופית וסגר הביטחון. זאת על מנת להבטיח עמידות ופונקציונליות מירבית.
לקבוע את הסגנון העיצובי של הדלת
כדי לאפשר התאמה בין החלל הפנימי של בית התפילה לצד החיצוני, יש לקבוע את הקו העיצובי של ההיכל באופן מוגדר. יש לתת את הדעת על צבעים ועל אלמנטים דקורטיביים אשר קיימים בבית הכנסת.

למשל, אם קיימים גווני לבן בכיסאות, או באזור ארון הקודש, יש לשקול סורגים לבנים עם אלמנטים עיצוביים גם באזור הכניסה למקום. בנוסף, חשוב שיהיה אלמנטים ערכיים בשטח החיצוני (ממש כמו בשטח הפנימי). צריך לזכור שבהיכל המייצג את הדת והערכים היהודיים עסקינן. לכן, יש לאפיין את אזור הכניסה עם מסרים מתאימים מעולם הדת. כך, מתאפשר קו עיצובי מפואר וערכי כאחד. ניתן גם להוסיף סורגים לדלתות בעיצוב מיוחד.

אם תביטו בעיצובים המיוחדים לבתי כנסת של דלתות אלידור, תוכלו לראות כי דלתות פלדה אלה כוללות עוד אלמנט. כיתוב יחודי הכולל פסוק או תיאור של בית הכנסת. כך, במקום להשתמש בשלט כעור, משתמשים באותיות הקדושות של התורה בפונט המתאים.

לסיכום, דלתות כפולות לבתי כנסת צריכות להיות מהודרות ומחומרי גלם עמידים. ניתן יהיה לשלב אלמנטים של זכוכית כמו: מראות, או שכבות עבות של זכוכית שקופה. כמו כן, ניתן יהיה לשלב סורגים בצורות של סמלים יהודיים. חומר הגלם המועדף יהיה פלדה. זאת, כיוון שהיא מספקת מראה יוקרתי שמכבד את קדושת המקום ועמידות שאין שני לה. כך, יהיה ניתן לתחזק מראה מהודר בשטח הכניסה לבית הכנסת. יש להתחשב בערכים דתיים גם כשניגשים לעצב את דלת הכניסה להיכל התפילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button דילוג לתוכן