רבים תוהים מה ההבדל בין דלתות חוץ ופנים. הרי שתיהן מאפשרות עבר מחלל אחד לשני. במאמר זה נדון בנושא בהרחבה ונסביר מדוע לדלתות חוץ יש תפקיד הרבה יותר חשוב. אצלנו, בחברת דלתות אלידור אנו מקפידים להתמקד בשטח החוץ של הבית, כדאי להעניק לו את הרמה הבטיחותית הדרושה.

מה עושות דלתות פנים?

דלתות פנים משמשות כחוצץ בין שני חדרים שונים בתוך הבית. זה יכול להיות בין הסלון או המסדרון לחדר השינה. כמו כן, זו יכולה להיות דלת לאמבטיה או אפילו לממ"ד והמקלט. כל אחת מדלתות הפנים הללו עשויה בדרך כלל מעץ עם תוכונות שונות. למעט דלת של מקלט שעשויה מפלדה, ונועדה להגן על היושבים בחדר. דלתות פנים שמיועדות לאמבטיה בדרך כלל יכללו צוהר. חלון קטן שמאפשר לדעת אם מישהו משתמש בחדר האמבט.

מה עושות דלתות חוץ?

לדלתות חוץ, בניגוד לזאת, יש לפחות שלושה תפקידים חשובים. הראשון הוא למנוע מפורצים להכנס לבית. השלת היא אחת הדרכים הנפוצות לפריצות. לכן, אפשר להתקין גם עליה סורג לדלת ארוך בדומה לסורג חלון קצר יותר. מלבד זאת היא גם צריכה להיות ממוגנת ולכן רצוי לבנות אותה מפלדה או ברזל ולא מעץ.

מלבד זאת, דלת חוץ גם מעניקה בידוד כפול. הן מבחינה אקוסטי – בידוד של קול בין שטח הפנים לשטח החוץ. הן מבחינת טמפרטורה. דמיינו שקר מאוד בחוץ. הבית עדיין חמים. אך, אם הדלת לא תהיה מבודדת החימום שיש בבית יעבוד בעוצמה כפולה ותבזבזו חשמל. בנוסף, בימים בהם יש רק בריזה קרירה קלה בחוץ, עם בידוד טוב לא תצטרכו יותר חימום.

השימוש השלישי בדלת החוץ הוא כמובן אסתטי. הדלת הזו קשורה במידה רבה לחזית הבית. נכון, רואים אותה גם בפנים, אך המתבוננים מבחוץ יראו אותה כחלק בלתי נפרד מהלוק הכולל של המבנה.

אז מה ההבדל בין דלתות חוץ ופנים?

לאחר שעמדנו על הפוקנציונליות השונה של כל אחת מסוגי הדלתות, קל לראות את ההבדל ביניהן. דלת החוץ צריכה להיות הרבה יותר חזקה ועמידה, ולכלול בידוד טמפרטורה ורעשים איכותי יותר מדלתות הפנים הסטנדרטיות. לרוב תהיה זו דלת פלדה.

לכן, כאשר אתם מתכננים את המבנה שלכם חשוב להשקיע בדלת איכותית. כמובן, שחשוב גם להוסיף לה פרזול מעוצב מתאים כמו ידית אסתטית וחזקה.

לסיכום, לאחר שהבנתם את ההבדל בין דלתות חוץ ופנים אתם יכולים לעשות החלטה מושכלת באיזו מהן להשקיע יותר. הציצו הקטלוגים בחנות המקוונת שלנו ומצאו את העיצוב המתכתב עם מבנה הבית הפרטי או הדירה שלכם. אנו כאן כדי לעזור לכם לבחור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button דילוג לתוכן