בכל מבנה שאדריכל מתכננן תהיה גם דלת כניסה אחת לפחות. אם מדובר בבית פרטי עם שתי כניסות, עשויות להיות מספר דלתות חוץ. האם תהיתם פעם כיצד מתרחש תהליך עיצוב דלת כניסה ובחירה של הדלת הנכונה? אצלנו, במפעל אלידור תמצאו לא מעט אפשרויות מרהיבות. במאמר זה תלמדו על השיקולים השונים שעומדים בפני האדריכל.

עיצוב דלת כניסה הפרמטרים העיקריים

ישנן מספר בחירות שעל אדריכל לעשות בבחירת עיצוב דלת כניסה. ראשית, האדריכל צריך לבחון את התקציב שלו ולהחליט כמה הוא רוצה להוציא על דלת הכניסה שלו ומאילו חומרים הוא רוצה שהיא תהיה עשויה.
שנית, הוא צריך להחליט אם הוא רוצה שדלת הכניסה תיפתח פנימה או החוצה וכמה רחבה היא צריכה להיות. שלישית, ישנה ההחלטה האם הם רוצים ריצוף עץ בדרך הכניסה שלהם או לא ולבסוף, הם יבחרו במערכת דלת אחת או כפולה.

תכנון דלת – האובייקט הראשון שרואים כשנכנסים

חשוב, כמובן, לבחור בעיצוב שמתכתב עם שאר הבית. למרות שהדלת היא האביזר הראשון שרואים כאשר נכנסים למבנה, זוהי בדרך כלל אחת ההחלטות האחרונות שמתקבלת. מדוע? משום שהדלת צריכה להתאים גם למראה של החלק החיצוני של הבית וגם לעיצוב של החלק הפנימי.
אם יצא לכם לראות את הקטלוג המפורט באתר, בוודאי הבחנתם שהאפשרויות רבות. אפשר לבחור דלתות בעיצוב קלאסי מרשים וכן דלתות בעיצוב הייטקי מודרני. מומלץ לעיין בדפים השונים ולראות את האפשרויות השונות העומדות לרשותכם. ניתן גם ליצור קשר לייעוץ.
מהידיות ועד לכובדה של הדלת – כל ההחלטות הללו מתקבלות עוד בשלבי העיצוב. לאחר מכן, כאשר המבנה מוכן מוסיפים את הדלת המרשימה.

פונקציונליות לצד אסתטיקה

בבחירה של הדלת האדריכל צריך לשלב שני היבטים חשובים: פונקציונליות ואסתטיקה. מבחינת בעל הבית, הדלת היא המקום שבו נכנסים ויוצאים מהמבנה. אם כמות גדולה של אנשים עוברת בדלת זו, צריך לדאוג שהיא תהיה חזקה ועמידה. למשל, דלתות בבתי כנסת, מוסדות ציבור, שטחי משרד ומשרדים הומי אדם – כל אלה יהיו בעלי עמידות גבוהה. הן מבחינת הצירים והן מבחינת הדלת עצמה. כמובן, שגם הידיות יהיו עשויות מחומר עמיד.
החלטות אלה נלקחות בחשבון על ידי האדריכל המעצב את שטחי הפנים והחוץ של המבנה.

הוספת מאפיינים מיוחדים

בתכנון של בתים פרטים לרוב נוספים מאפיינים מיוחדים לדלת. למשל, אפשר להחליט על הוספה של עוד חצי כנף המעניקה נוכחות לדלת. דלתות כנף וחצי נפוצות מאד בווילות יוקרה. במקומות אחרים יתכן ויתווספו לחצי הכנף עיצובים מיוחדים כמו זכוכית ועליה אמנות מודרנית או הדפסי טבע. טקסטורות שונות או אפילו חישורי מתכת מרהיבים.

מאפיין נוסף שאפשר להוסיף לדלת הוא סורג. הסורג יכול להראות כמו על גבי החלון או להיות אלמנט עיצובי בפני עצמו. תמצאו סורגים שלעולם לא תחשדו שזה תפקידם – רק משום שהם נראים כאלמנט אומנותי שנוסף לדלת. בפועל הוא מוסיף אספקט בטיחותי חשוב למבנה וליושביו.

לסיכום, לפני שאדריכל מסיים את תכנון המבנה, הוא מוסיף גם תכנון של דלתות החוץ והפנים. בעוד דלתות הפנים עשויות לרב עץ פשוט, דלתות חיצוניות יכולות להיות עשויות מפלדה וחומרים עמידים נוספים. כך, מובטח שהדלת תישאר חלק בלתי נפרד מהמבנה הזה לאורך עשורים רבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button דילוג לתוכן