חדשות מתחום הדלתות

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn
חדשות מתחום הדלתות

קיים מגוון גדול של סוגי דלתות שיכולות להתאים לחללים השונים בבית וליצור שימוש נכון וממצה בחדר.

חדשות מעולם הדלתות – איזו דלת מתאימה לי?

דלת היא לא רק מחיצה שמפרידה בין הבית לבין החוץ ובין חללים בבית. היא מגדירה ושומרת על המרחב הפרטי של הדיירים, תורמת לתחושת הביטחון, וכיום ברור לכולם שאפשרויות העיצוב המגוונות יכולות להוסיף לעיצוב הכולל של הבית. אולם כיצד בוחרים את הדלת המתאימה מתוך המגוון הרחב שקיים כיום בשוק, כשאנחנו יודעים באיזה סגנון אנחנו מעוניינים?

התאמת מפתח הדלת לעיצוב

קיים מגוון גדול של סוגי דלתות שיכולות להתאים לחללים השונים בבית וליצור שימוש נכון וממצה בחדר. בעלות הכנף הן הנפוצות ביותר, וכיוון הפתיחה שלהן משתנה לפי הצרכים כלפי פנים החדר או כלפי חוץ החדר. בחדרים הפנימיים מומלץ להעדיף פתיחה כלפי פנים החדר על מנת שלא נקטין את המרחב החיצוני, וכן חשוב לבדוק שבחדר עצמו יש מרחב לפתיחתה המלאה. קיימות גם כאלה עם שתי כנפיים סמוכות אשר נפתחות יחד או לחוד, והן בדרך כלל מתאימות לשמש כדלתות חוץ. כמו כן, ישנן גם את פונקציית ההזזה כלומר, שנעות על מסילה לצד הקיר שליד או לתוכו. היתרון במקרה זה הוא היווצרות מפתח גדול ונוח יותר למעבר, תוך שימוש מינימלי בחלל החדר וחיסכון במקום. משום כך היא אידיאלית לחדרים קטנים כמו חדרי אמבטיה, שירותים, מטבחים ואף מומלצות כפתרון לבתים בהם גרים נכים בכיסאות גלגלים.

בחירת סוג המילוי וסוג הציפוי של הדלת

לאחר בחירת המפתח, חשוב לבחור את המילוי, שמשפיע גם על החומר ממנו היא עשויה, ואת ציפויה. מרכיבים אלו מעניקים לה את האופי העיצובי שלה והם משפיעים על חוזקה ועל הבידוד האקוסטי והתרמי שהיא מעניקה. דלתות כניסה מעץ מלא הן יקרות יותר, וככל שמשקלן גבוה יותר הן איכותיות יותר. עם זאת, יש לטפל בהן כראוי בכדי שתהיינה עמידות בפני מים ולחות. תערובת של שבבי עץ דחוס הינו זולו יותר וידידותי לסביבה, אולם גם פחות עמיד בפני מים. אופציה נוספת הוא מילוי "כוורת", באמצעותם ניתן ליצור דלתות קלות המתאימות בעיקר לחדרי ילדים, אולם הן לא מיועדות לשימוש ממושך והן לא אטומות בפני רעש. בנוסך ישנו גם את מילוי הפלקסבורד, מילוי אשר משלב לוח שבבי עץ וסיבי פשתן, הוא חזק, עמיד בפני מזיקים ומספק בידוד אקוסטי טוב.

הציפויים הקיימים בשוק הם ציפויי הפורמייקה, שהוא חומר ציפוי סינטטי שמדמה עץ. חומר זה עמיד בפני מים ובפני שינויי טמפרטורה וקל לנקות אותו, אולם הוא לא עמיד בפני מכות. ציפוי נוסף הוא הפורניר שעשוי מקליפת עץ טבעית והוא מעניק מראה אסתטי וטבעי של עץ, אולם הוא רגיש למים וללחות. יש אפשרות ללמינציה שהוא ציפוי דק שמדביקים בחום, וכך נוצרת שכבת פלסטיק דקה ומבריקה – מדובר בציפוי זול, אולם לא עמיד במיוחד. ניתן לצבוע את הדלתות בתנור, דבר אשר מספק גימור איכותי .ומאפשר לשלב דקורציות מסוגים שונים, אולם יש להזמין זאת זמן רב מראש והעלות גבוהה יותר.

לירז רום
לירז רום
עורכת התוכן של האתר אלידור דלתות כניסה מעוצבות, כמעט 5 שנים בתחום בנייה וקידום אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דלתות אלידור

חברת אלידור הינה היצרנית הגדולה ביותר לייצור דלתות כניסה מעוצבות, כחברה פורצת דרך בתחום הביאה אלידור למהפכה בעולם עיצוב דלתות בהתאמה אישית לפי דרישת הלקוח.

טיפים

עקבו אחרינו

Call Now Button דילוג לתוכן